22 January 2011

'Kata-kata azimat' yang dirindui

Bismillahirrahmanirrahim..alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah SWT kerana masih lagi diberi nikmat iman dan Islam dan masih lagi dipanjangkan umur untuk menghirup oksigen pinjamanNya..alhamdulillah..selawat dan salam juga buat junjungan besar kita, Nabi Muhammad SAW..kekasih kita yang dicintai.


Tadi baru sahaja 'ym' dengan 'kakakku'..kak Ct..kakak yang sangat dirindui dan pastinya dirindui oleh sesiapa yang mengenali dirinya. Seorang kakak yang selalu memberi nasihat, semangat dan teguran yang membina buat adik-adiknya...Di sini ana sertakan sedikit perbualan antara kami.

Siti Khalijah: pegang ape?
hana_humaira' pencinta Allah: kerohanian
Siti Khalijah: kolej mawar?
hana_humaira' pencinta Allah: delima
Siti Khalijah: oh...
Siti Khalijah: emm..bagusla
Siti Khalijah: takpe..jgn bimbang
Siti Khalijah: allah ada 
Siti Khalijah: wpun kadang2 ada ketikanya
Siti Khalijah: hnya kita sorang je kat surau
Siti Khalijah: jgn bersedih
Siti Khalijah: sebab allah masih pilih kita
Siti Khalijah: untuk g ke umah die
Siti Khalijah: n kadang2 kita akan rasa terlalu letih
Siti Khalijah: tp jgn resah
Siti Khalijah: n merungut
Siti Khalijah: sebba allah sedia maklum
Siti Khalijah: dia maha mendengar
Siti Khalijah: sekalipun tanpa kita suarakan pada die...
Siti Khalijah: sabarlah byk2...
Siti Khalijah: insya allah...
Siti Khalijah: itu tanda allah nak kuatkan kita
Siti Khalijah: bila kita ada taklifan
Siti Khalijah: sebenarnya
Siti Khalijah: allah nak jaga kita dari lalai
Siti Khalijah: kita akan jadi lebih menghargai seminit masa  yg ada
Siti Khalijah: sebab kita tak sama dgn kawan2
Siti Khalijah: ok la ana
hana_humaira' pencinta Allah: insyaAllah...terima kasih kak ct..rindu sangat kat akak..rindu nak dengar nasihat akak
Siti Khalijah: takde pe2 nak cakap dah
hana_humaira' pencinta Allah: huhu
Siti Khalijah: hehe...
hana_humaira' pencinta Allah: insyaAllah ana akan ingat segala pesan akak
Siti Khalijah: sebba rindu kat ana la ni
Siti Khalijah: akak mesej ana...
hana_humaira' pencinta Allah: huhu..
hana_humaira' pencinta Allah: maaf sbb xsmpt nk msg akak
hana_humaira' pencinta Allah: ana bkn adik yg baik
hana_humaira' pencinta Allah: huhu
Siti Khalijah: olohh...
Siti Khalijah: kecitu pulak
Siti Khalijah: takde la...
Siti Khalijah: bukan mcmtu
Siti Khalijah: akak paham
Siti Khalijah: ok la ana
Siti Khalijah: jaga diri...
hana_humaira' pencinta Allah: sjujurnya rindu sgt saat kita bersama dulu
Siti Khalijah: huhu...akak pun sama
Siti Khalijah: tp semua tu dah jadi kenangan dik...
hana_humaira' pencinta Allah: terima kasih akak sbb bwa ana n sahabat2 ke jalan yg benar
Siti Khalijah: kita tak boleh undur waktu
Siti Khalijah: tp kena manghadapi waktu
Siti Khalijah: alhamdulillah...
Siti Khalijah: kita sama2 dipilih oleh allah
Siti Khalijah: asal kita yakin jalan yg kita pilih ni benar
Siti Khalijah: semata2 hanya mengharap redha allah
Siti Khalijah: insya allah..ujian2 tu akan menjadikan kita lebih dekat pada DIA
hana_humaira' pencinta Allah: haah..kenangan tu kalau blh dikait,dh blh jadi permaidani yg indah..
hana_humaira' pencinta Allah: bak kata kak has..huhu
hana_humaira' pencinta Allah: haah..btul tu akak
Siti Khalijah: ha' ah..betul tu
Siti Khalijah: ok la ana...
Siti Khalijah: jgn sedih2 tau
hana_humaira' pencinta Allah: ok..
hana_humaira' pencinta Allah: 
Siti Khalijah: len kali kita ym lagi
Siti Khalijah: sambung asgmt tu
hana_humaira' pencinta Allah: insyaAllah..
Siti Khalijah: n banyakkan perbincangan ngn sahabat2...
Siti Khalijah: k...jaga diri ana
hana_humaira' pencinta Allah: ok..doakan ana dan shbat2 yg lain ye..
Siti Khalijah: iman nislam
hana_humaira' pencinta Allah: akak pn jaga diri baik2
Siti Khalijah: insyaa allah
Siti Khalijah: n niat sentiasa kena betul
Siti Khalijah: hanya untuk allah
Siti Khalijah: untuk menjaga ummah
Siti Khalijah: ok...
Siti Khalijah: salam ana
hana_humaira' pencinta Allah: insyaAllah..
hana_humaira' pencinta Allah: salam sayang dan rindu akak..

Kata-kata azimatnya pasti menusuk kalbu sesiapa yang membacanya. Menitis air mataku kerana terharu dan terlalu merinduinya, kata-kata nasihat darinya sarat dengan ketulusan dan kasih sayang. Tambahan pula ana tidak mempunyai kakak kandung, perasaan itu sangat dirasai..


setiap kali teringat atau mengenangkan kenangan bersamanya dan sahabat-sahabat 

yang dikasihi kerana Allah, sudah pasti 
bergenang air mata ini..bertemu dan berpisah kita kerana Nya...terima kasih tak terhingga ana ucapkan kerana sllu disamping ana & byk bagi sokongan dan nasihat buat diri ini..ana mohon maaf andai diri ini bukanlah sahabat yg baik buat kalian kerana diri ini tidak sempurna.terlalu banyak kekurangan pada diri ini.mohon maaf atas segalanya..


teringat kata-kata sahabat ana sebelum ni:

"ukhwah itu bkn terletak pd pertemuan ttp ingtn seseorg kpd shbtnya melalui DOA"

~bile kiter berjauhan mengajar kta erti rindu..
sesungguhnya rindu i2 nikmat yg tak bole diganti..
dn rindu tu jgk dtg nye dr Allah..

Terima kasih ya Allah kerana mengurniakan daku sahabat-sahabat yang terbaik...


p/s : sahabat2ku sayang,betapa diri ini merindui saat indah kita semua bersama...smga kita dipertemukan kembali dlm rahmat kasih sayangNya...amin

No comments:

:: Halwa Telinga ::