10 August 2010

Andai kau tahu...


andai kau thu ini Ramadhan terakhir tdak akn kau sia-siakn wlu sesaat yg brlalu..setiap masa tak akn dibiarkn begitu saja..di setiap kesempatan juga masa yg terluang alunan Al-Quran bakal kau dendang..bakal kau syairkan..

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir, tntu malammu engkau sibukkan dengan bertarawih..berqiamullai..bertahajjud..mengadu..merintih..meminta belas kasih."sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurgaMU tapi..aku juga tidak sanggup untuk ke nerakaMU"..

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir tentu dirimu tak akan melupakan mereka yg tersayang..mari kita meriahkan Ramadhan..kita buru..kita cari..suatu malam idaman yang lebih baik dari seribu bulan..

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir..mempersiapkan diri..rohani dan jasmani..menanti-nanti jemputan Izrail di kiri dan kanan..lorong-lorong redha Ar-Rahman Duhai Ilahi...

namun,kita semua tidak tahu..adakah ini Ramadhan yg terakhir buat diri kita..hanya Allah yg Maha Mengetahui..tapi sementara diberi peluang,sama-samalah kita gunakan sebaiknya..muhasabah diri bersama..meningkatkan lagi amalan yg sebelumnya..moga Ramadhan kali ini tidak berakhir dengan sia-sia..

No comments:

:: Halwa Telinga ::